Sunday, September 25, 2016

SEMANA 9: DEL 26 AL 30 DE SEPTIEMBRE - WEEK 9: FROM SEPTEMBER 26 TO 30 2016



HISPANIC HERITAGE MONTH
MES DE LA HERENCIA HISPANA

WE WILL CONTINUE CELEBRATING IT IN CLASS WITH SOME CULTURAL ACTIVITES: 
This week we have: Facts about Hispanic Culture, trabalenguas and identification of all Spanish speaking countries 
La cucaracha, o el trabalenguas el coco 
http://www.mamalisa.com/?t=es&p=3230&c=71
http://www.youtube.com/watch?v=Yfka9m6NhzE

http://www.losbloguitos.com/2009/01/compadre-cmpreme-un-coco.html



PROJECT 2: CELEBRACIONES
Sra. Garzon has given the rubric about this project last Friday September 23. Students have chosen who they want to work with on this assignment. They also have the name of the celebrations. Here the dates for presentations:
1. Inti Raymi: September 28 / 29 Sra. Garzon's presentation
2. Dia de los Muertos: October 28
3. Feria de Malaga: November 3
4. Dia de la Independencia: November 4
5. El 12 de Octubre: November 10
6. Carnaval: November 11
7. Las Fallas: November 17
8. Semana Santa: Noviembre 18
9. Cinco de Mayo: December 1
10. Dia de Simon Bolivar: December 2
12. Quinceanera December 5
13. Cumpleanos (for some classes): December 6
14. La Navidad: December 7
15. Ano Nuevo: December 8
16. An American Holiday... December 9 (Some classes)
Rubric is post in Pages under Projects
***First session to work on your project is on Friday September 30 Lab 265 (next to Sra. Garzon's classroom)

PROJECT PRESENTATION: INTI RAYMI
Sra. Garzon will present her project on Wednesday September 28 for Periods 3,4, and 6.
And on September 29 for 1st and 2nd Period.
So you will have the opportunity to see how you need to work on your own presentation. 


**Students, You have to write and answer "Trabajo Inicial" daily. This is part of the class assignments. I will collect this at any time for grade.***

 No make-up for Trabajo Inicial. Remember: you need to come in to class, take your "portafolio", sit down and  write:
Date + Instructions + answers. (Sorry no time for socializing)

***REMINDER: FAILING TO WRITE INSTRUCTIONS WILL GET YOU A 75% OF THE FULL CREDIT
                              ***WRITE YOUR NAME WHEN YOU TURN IN PAPERS
I have many papers with no name, you need to see if one is yours. It is hard for me to recognize 163 hand writings 
PRACTICA ORAL DIARIA # 4 LA RUTINA DIARIA -SPANISH III
17. ¿A qué hora te despiertas? Yo me despierto a las 7:00 AM/ 7:15
18. ¿Qué haces después de desayunar? Yo voy a tomar el bus de la escuela (answer can vary)
19. ¿Qué clase tienes a la primera hora? Yo tengo la clase de inglés/ ciencias/ sociales / español
20. ¿A qué hora sales de la escuela? Yo salgo a las 4:05.
21. ¿Cuando llegas a casa qué haces?  como /  descanso /  veo TV/ hago la tarea/
22. ¿A qué hora te duermes? Me duermo a las 10:00 PM

PRACTICA ORAL DIARIA #4 – SPANISH II

 
17. ¿Quién es ella? Ella es Dora la Exploradora
18. ¿Cómo es Dora? Ella es inteligente, bonita y baja.
19. ¿Cuántos idiomas habla Dora? Ella habla dos idiomas: Inglés y español
20. ¿Qué ropa lleva Dora? Ella lleva pantalones cortos naranja y una blusa morada
21. ¿Cuántos años tiene Dora? Dora tiene 7 años
22. ¿Cómo se llama el mejor amigo de Dora? Su mejor amigo es Botas y es un mono
23. ¿Qué les gusta hacer a Dora y a Botas? A ellos les gusta viajar por el mundo, les gusta aprender cosas


 MAKE UP WORK - MISSING WORK : 

Last date to turn in any thing you have not done by December 2. Keep in mind that the only assignment you can not make up is "Trabajo Inicial".
       
FOR THIS WEEK /PARA ESTA SEMANA
(This agenda is subject to change according to the teacher and students' needs)

Spanish II + Spanish III.
M
Blog + Práctica oral diaria  1 -4 + HHM: General Questions + Identify Spanish speaking countries + Capitals
T
Trabajo Inicial + Práctica oral diaria 1-4 + HHM: Facts about Hispanic Culture
W
Trabajo Inicial + Práctica oral diaria 1-4 + HHM: Trabalenguas + Cucaracha
TH
Trabajo Inicial +  Práctica oral diaria 1-4 +  Project Presentation: Inti Raymi
F
Práctica oral diaria 1-4 + First session to work with your partner: Project. Class in the lab 265

Homework/ Tarea: Please start working on your project. Do some research on the celebration. Bring this information to your class on Sept 30. You can print or copy.



Para recordar – to remember
Tarea: (HW) due on Fridays
Tutoria: (Tutorial) on Wednesday 7:50 – 8:25 AM
Let me know you are coming


Please be kind to each other and don't forget to protect animals they need us.
Join THE HUMANE SOCIETY OF USA, ASPCA: We are their voice,
NATIONAL WILDLIFE FEDERATIN, GUIDEING EYES FOR THE BLIND
PETA.

Sunday, September 18, 2016

SEMANA 8: DEL 19 AL 23 DE SEPTIEMBRE - WEEK 8: FROM SEPTEMBER 19 TO 23 2016


                           MES DE LA HERENCIA HISPANA
                                              
 

  Here are some of the beautiful posters about HHM. And I still have more to decorate our school.
                                                 !Excelente trabajo mis estudiantes!

Who established this celebration?
The observation started in 1968 as Hispanic Heritage Week under President Lyndon Johnson and was expanded by President Ronald Reagan in 1988 to cover a 30-day period starting on September 15 and ending on October 15. It was enacted into law on August 17, 1988, on the approval of Public Law 100-402.

The day of September 15 is significant because it is the anniversary of independence for Latin American countries Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras and Nicaragua. In addition, Mexico and Chile celebrate their independence days on September 16 and September 18, respectively. Also, Columbus Day or Día de la Raza, which is October 12, falls within this 30 day period.

**Students, You have to write and answer "Trabajo Inicial" daily. This is part of the class assignments. I will collect this at any time for grade.***

 No make-up for Trabajo Inicial. Remember: you need to come in to class, take your "portafolio", sit down and  write:
Date + Instructions + answers. (Sorry no time for socializing)

***REMINDER: FAILING TO WRITE INSTRUCTIONS WILL GET YOU A 75% OF THE FULL CREDIT
                              ***WRITE YOUR NAME WHEN YOU TURN IN PAPERS
I have many papers with no name, you need to see if one is yours. It is hard for me to recognize 163 hand writings 
PRACTICA DIARIA #1
1. ¿Cómo te llamas? Me llamo… / Mi nombre es…
2. ¿Cuántos años tienes? Yo tengo ____ años.
3. ¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el…    ( el 6 de noviembre)
4. ¿Quién es tu mejor amigo o amiga? Mi mejor amigo es…/Mi mejor amiga es…
5. ¿Tienes una mascota? Sí yo tengo una mascota. Es un perro o gato / Yo no tengo mascotas.


PRACTICA DIARIA #2
6. ¿Cómo estás? Yo estoy…(bien, mal, regular)
7. ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es…
8. ¿Qué clima hace hoy? Hoy hace… (frio, calor) Hoy llueve / Hoy nieva
9. ¿Qué hora es? Es la… / Son las …     (1:15 Es la una y quince)(10:50 Son las diez y cincuenta)
10.¿Cómo se escribe…?  ______ (your teacher will give you a word and you will spell it.¿Cómo se escribe “La pantalla”?Se escribe  P- A- N- T-A-L-L-A


Practica Oral Diaria #3
11. ¡Hola  (Mary)! ¿Cómo eres tú? Yo soy _______  y ________ (guapo(a), alto(a), inteligente, bajo(a) etc…
12. ¿Quién es tu mejor amiga(o)? ¿Cómo es él (ella)? Mi mejor amiga es…. y el (ella) es deportista, estudioso,
13. ¿De dónde eres tú?  Yo soy de… (de los Estados Unidos, de Colombia, de México etc…)
14.  Y tú mejor amiga(o) ¿De dónde es él (ella)? El (ella) es de … (de los Estados Unidos, de Colombia, de México)
15. ¿Qué te gusta hacer a ti después de la escuela? A mí me gusta… (ver televisión, hablar con mis amigos, descansar...)
16.¿Qué le gusta hacer a tu amigo(a)? A él(a ella) le gusta… (practicar deportes, dormir…etc.)


PRACTICA ORAL DIARIA # 4 LA RUTINA DIARIA -SPANISH III
17. ¿A qué horas te despiertas? Yo me despierto a las 7:00 AM/ 7:15
18. ¿Qué haces después de desayunar? Yo voy a tomar el bus de la escuela (answer can vary)
19. ¿Qué clase tienes a la primera hora? Yo tengo la clase de inglés/ ciencias/ sociales / español
20. ¿A qué hora sales de la escuela? Yo salgo a las 4:05.
21. ¿Cuándo llegas a casa que haces?  como /  descanso /  veo TV/ hago la tarea/
22. ¿A qué hora te duermes? Me duermo a las 10:00 PM


PRACTICA ORAL DIARIA #4 – SPANISH II
17. ¿Quién es ella? Ella es Dora la Exploradora
                18. ¿Cómo es Dora? Ella es inteligente, bonita y baja.
                19. ¿Cuántos idiomas habla Dora? Ella habla dos idiomas: Inglés y español
20. ¿Qué ropa lleva Dora? Ella lleva pantalones cortos naranja y una blusa morada
21. ¿Cuántos años tiene Dora? Dora tiene 7 años
22. ¿Cómo se llama el mejor amigo de Dora? Su mejor amigo es Botas y es un mono
23. ¿Qué les gusta hacer a Dora y a Botas? A ellos les gusta viajar por el mundo, les gusta aprender cosas


PROJECT # 2 CELEBRACIONES PAIR WORK (classes are big this school year. It could be two or three people)
We will begin our Project #2 Celebraciones. You will get the rubric on Friday September 23 and we will make the groups. You will have three sections to work in the class or in the computer lab before presenting this work. Sra. Garzon will present her project first on September 28 or 29 so you know what to do or what she is expecting from yours. We will start presentations after October 23. 

PORTAFOLIO UNIT 1: Para empezar
Wednesday  21 to 23: Portafolio revision: We will be organizing it on Monday September 19. And you will be turning it through Wednesday Sept 21 to 23. Please, follow each one of the instructions that will be explained on Monday Sept 19 during the class. PLEASE follow them. I will not accept any "portafolio" if you fail to follow one of these instructions:

I am turning in my PORTAFOLIO UNIT   because I have done and checked each of the following instructions: PLEASE CHECK EACH BOX
1. The first thing I did was to answer the essential questions of the unit. 
2. I did the self- evaluation of the unit at the back of the front page.
3. I wrote the name of each assignment in front of the number at the back of the cover page.
4. I have checked each assignments as complete (10 points), incomplete (5 points) or None (0 points) and I have scored total according to what I have checked.

5. I have numbered each assignment at the top of the page or next to it. Organize it from 1 to 10



PORTAFOLIO SPANISH 2
·         FRONT PAGE : GREEN
1. SYLLABUS
2ª. INFORMACION PERSONAL: AUGUST 9 (questions) 2b. Paragraph (paste)
3. WHY STUDY SPANISH: AUGUST 16
4. Anita: AUGUST 23
5. VOCABULARIO 1: AUGUST 30
6.  QUESTIONS: 6a. SHAKIRA 6b. Will Smith SEPTEMBER 6
7. CONJUGACION DE VERBOS : CHART WITH PERSONAL PRONOUNS – VERBOS : USAR AND ESTUDIAR :SEPT 9
8. COPY OF VERBOS WITH PICTURES MIS ACTIVIDADES FAVORITES: SEPT 9
9. CONJUGACION 5 VERBOS  9a:–AR 5 verbs: 9b: er 4 verbs : 9c: ir 3 verbs : Sept 13-15

10. to be determined: Tuesday sept 20 

SPANISH 3
FRONT PAGE:  GREEN
1. SYLLABUS
2.  2a. PREGUNTAS PERSONALES: AUGUST 10
 2b. PARAGRAPH (PASTE) AUGUST 11
3. WHY STUDY SPANISH: AUGUST 16
4.  UNA CARTA A UN AMIGO: AUGUST 22
5. VOCABULARIO 1 : PAGE 93, 251,279 -AUGUST 30
6. PRACTICA 6a: five line paragraph your daily routine
  6b. Activity 4 page 75
  6c. Activity 4 page 261
7.  MI RUTINA DIARIA CHART 10 VERBS /PICTURE / SENTENCE
8. NOTES: VERBS + TENSES
9. PRACTICA VERBS + TENSES : TUESDAY SEPT 20
10. INTERROGATIVE WORDS : THURSDAY  SEPT 22


 HERITAGE CLASS
FRONT PAGE: VERDE
1. SYLLABUS
2. COPIA DE LETRAS L LL Y
3. CARTA DE UN AMIGO
4. LA ENCUESTA
5. WHY SPANISH (2 COPIAS)
6. TABLA DE COGNADOS FALSOS
7ª. MONOSILABOS copia
7b. Ejercicios una frase  hecha por UDS.
7c. Ejercios: Una copia pegada al papel cuaderno
8. (Periods 1, 2, 3, 6)  -------- heritage class
8ª.  PERSONAL QUESTIONS
8b. Parrafo
9. Verbos y Tiempos verbales
10. Un ejemplo de cada frase (10 frases)

 MAKE UP WORK - MISSING WORK 

Last date to turn in any thing you have not done by December 2. Keep in mind that the only assignment you can not make up is "Trabajo Inicial".
       
FOR THIS WEEK /PARA ESTA SEMANA


(This agenda is subject to change according to the teacher and students' needs)



Spanish II - Period 1
M
Blog + Práctica oral diaria  1 -4 + Organization of the Portafolio 1 + Finish any work you have not done
T
Trabajo Inicial + Práctica oral diaria 1-4 + Mi Horario de clase (ordinal numbers)
W
Trabajo Inicial + Práctica oral diaria 1-4 + HHM: Facts about Hispanic Culture
TH
Trabajo Inicial +  Práctica oral diaria 1-4 +  Mi horario de clases -graphic Organizer
F
Hw #5 is due + Portafolio 1 is due last day +Práctica oral diaria 1-4 + HHM: Trabalenguas + Project #2 : Rubrica /Celebrations - Organization of the groups




HW#5:  You have got your homework last Thursday September 15 . This is a research about Hispanic culture. This homework is due the following Friday September 23, Your teacher will give you the copy with the questions just one time if you lose your paper then you will need to print it from the blog. 



Spanish III- Period 2,3,4,5



M
Blog + Práctica oral diaria  1- 4 + Organization of the Portafolio + Finish any work you have not done
T
Trabajo Inicial + Práctica oral diaria 1-4 + Practice about verbs and tenses: Identify
W
Trabajo Inicial + Práctica oral diaria 1-4+  HH : Facts about Hispanic Culture 
TH
Trabajo Inicial +   Práctica oral diaria 1-4 + Asking questions; Interrogative words
F
Hw#5 is due + Portafolio last day to turn in + Práctica oral diaria + HHM: Trabalenguas + Project #2 Rubrica/ Celebraciones - Organization of the groups


HW#5:  You have got your homework last Thursday September 15 . This is a research about Hispanic culture. This homework is due the following Friday September 23, Your teacher will give you the copy with the questions just one time if you lose your paper then you will need to print it from the blog.


Para recordar – to remember


Tarea: (HW) due on Fridays


Tutoria: (Tutorial) on Wednesday 7:50 – 8:25 AM
                                                       Let me know you are coming

              Please be kind to each other and don't forget to protect animals they need us.

                                 Espero que tengan una buena semana
                  Join The Humane Society of the USA, ASPCA: we are their voice, 
                            National Wildlife Federation, Guiding eyes for the Blind,




SEMANA 39: DEL 11 AL 15 DE MAYO- WEEK 39: FROM MAY 11 TO 15 2020

OCTAVA SEMANA VIRTUAL                                                                                                                ...