Sunday, October 29, 2017

SEMANA 14: DEL 30 DE OCTUBRE AL 3 DE NOVIEMBRE- WEEK 14 FROM OCTOBER 30 TO NOVEMBER 3 2017


INVITATION
DIVERSIDAD ES NUESTRA FUERZA
DIVERSITY IS OUR STRENGTH
JOIN US!
¿CUÁNDO? (WHEN) -  Tuesday October 31 2017
  7th grade- 12:45 PM
  8th grade- 2:35 PM
                                     - Thursday November 2 2017
Parents – Guests – 6:00 PM
¿DÓNDE? (WHERE)
In the theater
Sutton Middle School
DIA DE LOS MUERTOS
1ST PROJECT PRESENTATION
NOVEMBER 1ST 

 Inti Raymi: Sra. Garzon – 16 / 17 /19 de octubre
1. Día de los Muertos 1 de noviembre miércoles
2. Feria de Málaga       3 de noviembre viernes
3. Día de la Independencia  9 de noviembre  jueves
4. El 12 de Octubre  10 de noviembre viernes
5. Carnaval  13 de noviembre lunes
6. Las Fallas 16 de noviembre jueves
7. Semana Santa 17  de noviembre viernes
8. Cinco de Mayo  27 de noviembre lunes
9. Día de Simón Bolívar 30 de noviembre jueves
10. Quinceañera 1 de diciembre viernes
11. Fiesta de la Tomatina  4 de diciembre lunes
12. Cumpleaños  7 de diciembre jueves
13. La Navidad 8 de diciembre viernes
14. Año Nuevo 11 de diciembre lunes
15. An American Holiday...  14 de diciembre

Oral Presentation Rubric
1.       INFORMATION: Provided depth in coverage of topic- Complete information
1a. ¿Qué? ¿Dónde? ¿Cómo? ¿Cuándo? Dibujo VOCABULARIO
1b. Graphic Organizer with American Celebration
2.       PRESENTATION: Presentation was well planned and coherent
3.       LANGUAGE: Spanish was grammatically correct
3a.– Spanish pronunciation was correct
3b. - Slide in Spanish with a summary: ¿Qué? ¿Dónde? ¿Cómo? ¿Cuándo? VOCABULARIO
4.       ACTIVITY: Spanish part (opportunity for the rest of the class to get involved)
5.       VISUAL: Visual aids enhanced presentation- PICTURES/ VIDEO/POSTER


IMPORTANT SLIDES IN YOUR PROJECT: 

NEW PORTAFOLIO: CELEBRACIONES HISPANAS
While students are presenting their project, the rest of the class is taking notes for the Cultural Unit: Celebraciones: ¿Qué?  ¿Cómo?  ¿Cuándo?  ¿Dónde?Vocabulario (5 words minimum) and Dibujo (picture)

                        CELEBRACION: _____
¿QUÉ?

¿DÓNDE?

¿CUANDO?

¿CÓMO?

VOCABULARIO

DIBUJO

CELEBRACIÓN EN U. S. A





TEST # 1 CULTURAL UNIT 2: MES DE LA HERENCIA HISPANA


Students will have Test #1: on Monday November 6. There are two parts of the test: First part using kahoot and the second one on paper. The use of Portafolio is allowed during the test. The student must have his/her own portafolio. No sharing at all.
PORTAFOLIO CHECKING: CULTURAL UNIT HHM:
Students, you will be turning in your Portafolio Cultural Unit during week #15. You will need to have it complete:

1. Answer Essential Question
2. Write the assignments at the back of the page 1-10
3. Number each paper with then assignment number
4. Self- Evaluation and score yourself
         10 Pts -  Complete and corrected
          5 Pts - Incomplete
          0 Pts - None
Total: ________

Cultural Unit: Mes de la Herencia Hispana: This is what you must have so far
Front page
1. Preguntas y respuestas sobre el mes de la herencia hispana (5)
2a. Banderas y mapas de los paise hispanos hablantes
2b. W/sheet practica de paises y capitales
3. Interesting places in Spanish speaking countries
4. Graphic Organizer: Comida: Almuerzo Spanish speaking countries vs. USA
5. Inti Raymi + Bingo
6. Research HHM at Sutton
7. Notable Hispanic People
8. La vida de Shakira
9. Mapa coloreado de Sur America
10.TBD
Test: HHM the writing part(if this is already graded)
So this assignment "Portafolio Cultural Hispanic Heritage Month is due any day from  November 6 to November 10. 

MAKE UP WORK - MISSING WORK :
Last date to turn in anything you have not done by December 8Keep in mind that the only assignment you cannot make up is"Trabajo inicial"    NO TUTORIAL THIS WEEK 

***Students, You have to write and answer "Trabajo Inicial" Tuesdays, Wednesdays and Thursdays. THIS IS YOUR SPONGE ACTIVITY OR WARM UP ACTIVIGY
This is part of the class assignments. I will collect this at any time for grade.***

 No make-up for Trabajo Inicial. Remember: you need to come in to class, take your "portafolio", sit down and  write:
Date + Instructions + answers. (Sorry no time for socializing)
                    
SEE AND FOLLOW RUBRIC- POST WEEK 5 OR PAGE TRABAJO INICIAL AT YOUR LEFT 

PRACTICA ORAL DIARIA: 
It is the activity where you will practice or use the language orally. This activity is done Mondays, Thursdays and Fridays. 


PRACTICA ORAL DIARIA 
You will have access to Practica oral diaria in pages at your left:
1. Yo
2. Saludo
3. Mi escuela
4. Mi mejor amigo o amiga
5. Mes de la herencia Hispana
You have a copy of the conversations. Please keep practicing them. 


                             AGENDA

(This agenda is subject to change according to the teacher and students' needs)
8th grade Periods 1 -5
M: - Blog + Practica oral diaria:1-5 + Finish Shakira 
T: - Trabajo Inicial+ Spanish? Hispanic? Latino? + facts about Hispanic Culture
W: - Project presentation #1: Dia de los muertos
T: - Trabajo Inicial + Practica Oral Diaria + Finish Portafolio Cultural: Hispanic Heritage Month
F: - Project Presentation #2: Feria de Malaga

HW Tarea
Por favor trabaje en su portafolio cultural y en el proyecto #3
Work on your cultural portafolio HHM. Follow instructions and have it ready to turn in next week - Week 15. Work also in your Project #3 Celebraciones.

Espero que tengan una buena semana

Join The Humane Society of the USA, ASPCA: we are their voice,
National Wildlife Federation, Guiding eyes for the Blind,
 PETA and World Wildlife Fund





No comments:

SEMANA 39: DEL 11 AL 15 DE MAYO- WEEK 39: FROM MAY 11 TO 15 2020

OCTAVA SEMANA VIRTUAL                                                                                                                ...