PARA ESTA SEMANA:

NO SE PERMITE CHICLE EN LA CLASE
DICCIONARIOS Y COMPUTADORES SON
NECESARIOS

PORTAFOLIO: BINDERFRIDAY JANUARY 31 I WILL CHECK PORTAFOLIOS (BINDER)
IT MUST BE CLEAN AND ORGANIZED.
No paper in the pockets.
M: - BLOG + Group Work: Comparing: Three legends (graphic organizer + presentations) + Kahoot + Actividad: Unscramble + Charades
|
T: - Finish any activity started on Monday + Review elements of a legend + expressions to use in the legend: (Summative Assessment)
|
W :- Summative Assessmente: Write your own legend
|
TH:- Summative Assessment: Power point
|
F: - HW IS DUE + Summatieve Assessment is due by the end of class
|
Disclaimer: Please note that these activities are subject to change as our curriculum is growing and based on students' needs.
HOMEWORK #10: Students will receive the copy of the legend: Students need to answer the following questions about "La Leyenda La Rana Azul. It is due on Friday January 31.
LA RANA AZUL:
1. ¿Quién era Blaney?
2.¿Cómo era Blaney? (description)
3.¿Qué significa "topos de color azul"?
4.¿Qué problema tenía Blaney?
5. ¿Qué significa " champiñones" ?
6. ¿Cuál fue la solución del problema de Blaney?
LA RANA AZUL
La Rana Azul
Blaney era una rana diferente. Era
azul con topos de color azul oscuro,
y también una barriga amarilla. Era
muy guapa. Todo el mundo pensaba
que ella era bonita. Un día, se dio
cuenta de que sus topos estaban
cambiando. Estaban volviéndose morados. Había
oído de una enfermedad que se llama la enfermedad
de topos morados, pero nunca pensó que ella podría
tener esa enfermedad. Pensó, “Habré comido los
champiñones morados que son conocidos por dar
esa enfermedad. ¡O NO!, si mis topos cambian,
nadie pensara que soy bonita.”
Blaney fue al doctor. El le dijo que nunca podría
quitarse los morados. ¡NUNCA! Al principio, Blaney
estaba enfadada, pero luego decidió que le gustaba
el color morado. Pensó, “¿Por qué no cambio todos
los topos a morado?” Comió un montón
de champiñones y se cambió a ser
totalmente morada. Era muy bonita.
Todo el mundo lo pensaba.
SEMESTER 2
HW:7
This is the percentage of students who did hw #8
HW#7 HW#8 HW#9
2nd-31 83% (26/31) 96.5%(28/29) 96.5% (28/29)
3rd-24 79% (19/24) 100% (22/22) Exempt
4th-25 72% (18/25) 79% (19/24) 91.6% (22/24)
2nd-31 83% (26/31) 96.5%(28/29) 96.5% (28/29)
3rd-24 79% (19/24) 100% (22/22) Exempt
4th-25 72% (18/25) 79% (19/24) 91.6% (22/24)
5th-27 55% (15/27) 80% (20/25) 96.1% (25/26)
6th-21 52% (11/21) 89% (17/19) 85% (17/20)
till on the table, when the entire class does hw, students don't have hw the following week.
|
No comments:
Post a Comment